Recensiebeleid Parkietwinkel.nl

Parkietwinkel.nl verzamelt actief recensies om feedback van onze klanten te ontvangen en deze te tonen aan (potentiële) klanten. Wij doen dit door klanten die een bestelling hebben geplaatst en het pakket al hebben ontvangen een e-mail te sturen met de vraag om een recensie te plaatsen. Wij gebruiken hiervoor het platform Kiyoh. Het weergegeven cijfer van 1-10 op onze webshop is een gemiddelde van de afgelopen12 maanden. Op het platform van Kiyoh staat ook een gemiddelde van alle recensies. Wij geven geen voordelen zoals een kortingsbon aan klanten die een recensie hebben geplaatst. De rangschikking van de recensies is standaard van nieuw naar oud. Voor meer informatie over onze recensies op het platform van kiyoh kan je deze pagina bezoeken: https://kiyoh.com/informatie-voor-consumenten/  

Hoe controleren wij recensies en voorkomen wij neppe
recensies?

Wij nodigen alleen klanten die daadwerkelijk een bestelling hebben gedaan uit om een recensie te plaatsen. Mocht er iemand een recensie plaatsen zonder uitnodiging dan zullen wij handmatig proberen uit te zoeken bij welke bestelling de recensie hoort. Mocht dit onduidelijk zijn dan zullen wij contact opnemen met deze persoon via het platform van Kiyoh. Het zou kunnen dat daaruit blijkt dat de recensie nep is of de betreffende persoon reageert helemaal niet. Wij zullen dan aan Kiyoh vragen om de recensie te verwijderen.    

Hoe gaan wij om met negatieve recensies?

Bij een negatieve recensie zoeken wij eerst uit welke bestelling erbij hoort en bekijken wij wat er mis is gegaan. Wij zullen dan proberen om de klacht op te lossen. Wij streven ernaar om problemen proactief op te lossen, meestal hebben wij al een oplossing aangeboden of zelfs al doorgevoerd. Mocht een klant toch besloten hebben om een negatieve recensie te plaatsen, dan zullen wij de
klant vragen deze te herzien. Het kan voorkomen dat de geboden oplossing niet naar wens is. In dat geval zullen wij een andere oplossing voorstellen als dat mogelijk is. Wij zullen de negatieve recensie niet verwijderen.  

Hoe kan je een klacht indienen over een recensie?

Het kan voorkomen dat je twijfelt over de echtheid van een recensie. In dat geval vragen wij om contact met ons op te nemen via info@parkietwinkel.nl. Wij zullen dan controleren of wij de schrijver van de recensie kunnen koppelen aan een bestelling. Mocht dit niet lukken of er onduidelijkheid blijven bestaan, dan nemen wij via Kiyoh contact op met deze persoon. Wij zullen de recensie door Kiyoh laten verwijderen als de klacht gegrond blijkt. 

Kom je ongepast taalgebruik in een recensie tegen? Ook dan kan je contact met ons opnemen via info@parkietwinkel.nl. Wij zullen in 1e instantie aan de schrijver vragen de recensie aan te passen. Als dit niet gebeurt dan zullen wij hem door Kiyoh laten verwijderen. Uiteraard streven wij ernaar om direct actie te ondernemen als wij een recensie met ongepast taalgebruik zien en zullen wij niet wachten op een klacht.